11 juillet 2013

GS LC - modèle 2014

Communiqué de presse BMW sur le modèle GS LC de 2014 (dès septembre?)

As of model year 2014 the BMW R 1200 GS will be available with the following altered standard features and options:

https://www.press.bmwgroup.com
  • The two modes "Rain" and "Road", along with ASC as standard.
  • New "Pro" mode with three additional riding modes "Dynamic", "Enduro" and "Enduro Pro", including harmonised ASC and ABS as an optional extra.
  • Dynamic ESA can now be ordered separately, independently of the riding modes.
  • The existing five modes are no longer available as an optional extra.
  • Steering damper as standard.
  • White-coated coil springs with the option Dynamic ESA (ressors blancs)
  • Altered features for the package options "Dynamic Performance", "Comfort" and "Touring".
  • All options can now be ordered separately except for the on-board computer Pro.


Le plus important:
Un amortisseur de direction avec l'option dynamic ESA. Et pour les modèles 2013??

Hypothèse: la GSA a besoin de cet amortisseur. Comme elle partage la ligne de fabrication, la GS en est pourvue automatiquement.

Mise à jour du 3 août

Réponse de BMW France
"Clairement ce n’est pas un problème de stabilité et nous n’avons jamais eu de problèmes de ce coté là", nous assure BMW Motorrad France. "Nous voulons toucher une clientèle plus large et l’amortisseur de direction donne un aspect plus sportif en augmentant l’aspect sécuritaire".

J'aime bien le mot aspect.

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